Drukuj

KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE?

Formularz wniosku o wpis do ewidencji producentów: https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

 

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA

Premia w wysokości 100 tys. zł (bez konieczności wkładu własnego) (80% po podpisaniu umowy, 20% po rozliczeniu projektu)

 

WYKLUCZONE Z PROGRAMU TYPY DZIAŁALNOŚCI:

 

JAKIE KOSZTY SĄ KWALIFIKOWANE?

1. ogólne (dotyczące kosztów budowy lub zakupu maszyn), nie więcej niż 10 % kosztów kwalifikowanych, które mogą być poniesione przed dniem złożenia wniosku, lecz nie wcześniej niż od 1 stycznia 2014 r., tj. honoraria architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, opłaty za doradztwo w zakresie zrównoważenia środowiskowego i gospodarczego, w tym studia wykonalności,

2. zakup robót budowlanych lub usług,

3. zakup lub rozwój oprogramowania komputerowego oraz zakupu patentów, licencji lub wynagrodzeń za przeniesienie autorskich praw majątkowych lub znaków towarowych,

4. najmu lub dzierżawy maszyn, wyposażenia lub nieruchomości,

5. zakupu nowych maszyn lub wyposażenia,

6. zakupu nowych środków transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą,

7. zakupu rzeczy niezbędnych do realizacji operacji innych niż wymienione w pkt. 5 i 6, w tym materiałów,

8. podatku od towarów i usług (VAT) – jeśli wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku VAT.

 

WARUNKI, JAKIE TRZEBA SPEŁNIĆ?

Wnioskodawca:

 

WARUNKI REALIZACJI

-> Jeżeli w lokalu nie będą przyjmowani klienci, beneficjent nie zatrudnia pracownika oraz powierzchnia pomieszczenia przeznaczonego na lokal nie przekracza 30% całego budynku wówczas nie jest konieczna zmiana sposobu użytkowania.

-> Jeżeli beneficjent zatrudnia pracowników oraz lokal będą odwiedzali klienci wówczas należy uzyskać decyzję dot. zmiany sposobu użytkowania obiektu.

->Istniejący budynek gospodarczy wykorzystywany np. na warsztat stolarski, mechaniki samochodowej itp. – wymagana jest zmiana sposobu użytkowania budynku na usługową.

 

JAK OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE KROK PO KROKU

 

Ocena wniosku – jak to działa?

I etap: Ocena I stopnia zgodności z ogłoszeniem, tj.:

 

II etap: Ocena II stopnia w zakresie zgodności z PROW

Załączniki, na podstawie których będzie oceniana zgodność z Programem:

Dowód osobisty

Zaświadczenie z ewidencji ludności

Prawo do nieruchomości (numer księgi wieczystej lub inne dokumenty wymienione w instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy)

Ostateczna decyzja środowiskowa lub dokument potwierdzający, iż dana operacja nie wymaga wydania takiej decyzji

Biznesplan

Zaświadczenie KRUS/ZUS – dla podejmujących działalność

Sprawdź czy nie zapomniałeś dołączyć któregoś z powyższych dokumentów!!!

Do ogłoszenia o naborze załączony będzie wykaz załączników. Brak wszystkich załączników w dniu złożenia wniosku skutkuje otrzymaniem 0 punktów e ocenie zgodności z kryteriami wyboru.

 

III etap: Ocena wniosku pod kątem kryteriów wyboru operacji. Kryteria do pobrania

Powstaje lista projektów wybranych

Cała powyższa ocena wniosku prowadzona w jest LGD i trwa łącznie max 60 dni od zakończenia naboru

 

IV etap: LGD przekazuje wybrane projekty do Urzędu Marszałkowskiego (UM), gdzie następuje dalsza ich ocena